Kuo pakeisti cukrų?

kuo-pakeisti-cukru_vegan-pipiras-1

Cukrus – tai maisto pramonės plačiai naudojamas rafinuotas produktas, kuris gali slėptis daugelyje prekybos centrų parduodamų gaminių. Siekdami geresnės sveikatos ir norėdami jo išvengti, tiesiog turime įprasti skaityti maisto produktų etiketes ir pakeisti baltą (ar kitą apdorotą cukrų) į sveikesnes alternatyvas!

Pradėjus sveikai maitintis, daugumai iškyla klausimas, kuo galima pakeisti cukrų (įprastą baltą – granuliuotą, kristalinį, cukranendrių šviesiai ar tamsiai rudą cukrų ir pan.), kad gaminiai turėtų gerą skonį ir panašią konsistenciją. Štai Jums mano atrinkti sveikiausi pramoninio cukraus pakaitalai-alternatyvos 🙂

kuo-pakeisti-cukru_vegan-pipiras

1. Vaisių džemas – kas vartojate džemus, tai gali būti puikus cukraus pakaitalas įvairiuose kepiniuose. Dėkite pagal norimą saldumą. Mūsų dažniausiai naudojamas – trinti bananai.

2. Agavų sirupas: 1 puod. cukraus = 2/3 puod. agavų sirupo; 1 valg.š. cukraus = 3/4 valg.š. agavų sirupo;  1 arb.š. cukraus = 3/4 arb.š. agavų sirupo.
3. Datulės (naudojame RAW iš datules.lt) – sutrinkite datules iki pastos konsistencijos arba naudokite jau paruoštą datulių pastą. Dėkite pagal norimą saldumą, įprastai užtenka 10-14 datulių. O saldesniam patiekalui – 20 datulių (pagal mano pastebėjimus).
4. Stevija (idealiausias saldiklis, sergantiems diabetu): 1 puod. cukraus = 1 valg.š. stevijos; 1 valg.š. cukraus = 1/8 valg.š. stevijos; 1 arb.š. cukraus = žiupsnelis stevijos.

5. Klevų sirupas (mums skaniausias RAW iš goodnuts.lt, rinkitės tik kokybišką sirupą, kuris gaminamas Kanadoje). 1 puod. cukraus = 3/4 puod. klevų sirupo; 1 valg.š. cukraus = 3/4 valg.š. klevų sirupo; 1 arb.š. cukraus = 3/4 arb.š. klevų sirupo.

Klevų cukrus: 1 puod. cukraus = 1 puod. klevų cukraus.

6. Datulių sirupas (naudojame RAW iš datules.lt1 puod. cukraus = 2/3 puod. datulių sirupo;  1 valg.š. cukraus = 3/4 valg.š. datulių sirupo; 1 arb.š. cukraus = 3/4 arb.š. datulių sirupo.

7. Taip pat naudojamos šios sveikesnės cukraus alternatyvos:

Melasa: 1 puod. cukraus = 1/2 puod. melasos.

Ryžių sirupas: 1 puod. cukraus = 1 ir 1/2 puod. ryžių sirupo.

Beržų cukrus – rinkitės eko, nes kiti gaminami iš genetiškai modifikuotų kukurūzų, 1 puod. cukraus = 1/2 ir 3/4 puod. beržų cukraus .

Taip pat gardusis kokoso žiedų cukrus, rinkitės ekologišką, nes dažnai neekologiškų gamintojai jį skiedžia su baltuoju cukrumi.

 

Sėkmės, ieškant savo sveikiausio saldiklio! Nepamirškite, kad cukrų geriausia būtų ne tik pakeisti, bet ir bandyti visai atsisakyti, kad ir mažais žingsneliais.

Jūsų Pipiras!